Методична робота

Інклюзивна освіта: досвід, проблеми, перспективи

 

            12 грудня 2018 року в Херсонській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №4 Херсонської міської ради відбувся навчально-методичний семінар «Загальні принципи здійснення адаптації та модифікації освітнього процесу для дітей із особливими освітніми потребами».

У заході брали участь учителі інклюзивних класів  закладів загальної середньої освіти міста, завітали до й гості – директори шкіл із Херсонської області, представники  КВНЗ «Херсонська акадмеія неперервної освіти».

 На семінарі було представлено результати роботи педагогічного колективу освітнього закладу щодо організації освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами, розглянуто загальні принципи здійснення індивідуалізації, адаптації та модифікації  програм для дітей із нетиповим розвитком, визначено основні критерії готовності вчителів до роботи  в інклюзивних класах.  

 Директор закладу Потук О.І. ознайомила присутніх з історією школи, специфікою її роботи. Заступники директора з навчально-виховної роботи               Грицаєнко Г.А., Левченко С.В. висвітлили питання індивідуалізації освітнього процесу, зокрема було приділено увагу практиці адаптації та модифікації навчальних програм. Практичний психолог закладу Овчаренко І.В. наголосила на ролі психолого-педагогічного супроводу дітей із нетиповим розвитком. Свою педагогічну майстерність продемонстрували вчителі та асистенти інклюзивних класів:                Мильнік С.В., Золотаревська Л.М., Гришаєва О.М., Поливач О.А. та Новіцька О.В., Спільна Ю.Ю. Учасники семінару  долучилися до роботи у творчих лабораторіях та майстер-класах: «Організація  корекційно - розвиткової  роботи», «Аналіз уроку в класі з інклюзивною формою навчання», «Взаємодія вчителя та асистента». Досвідом роботи з учнями, які навчаються індивідуально, у формі  «відкритого мікрофону»  вчителі закладу Волкова Л.А., Литвиненко Н.М., Мокрицька Р.П. поділилися досвідом щодо використання методів і прийомів роботи з  учнями, які навчаються за індивідуальною формою, навели приклади адаптації програм до потреб дітей із особливими освітніми потребами. До підготовки семінару долучилися педагоги освітнього закладу: Сотнікова В.Р. виготовила буклет і створила презентацію, Командирчик Н.І. організувала й упорядкувала виставку дитячих робіт, Побива Г.І., Кононович С.М. займалися організацією кави-тайм, Країнська Т.М., Токар Д.О., Сидоренко О.О., підготували виставку навчально-методичного забезпечення корекційно-розвиткових занять, Ликова Л.В. підготувала приміщення бібліотеки, створивши робочу затишну атмосферу, Сіренко Ю.О. подарувала присутнім разом з учнями 3-В спеціального  класу пісню, Шапран І.О. вітала присутніх сучасним танцем своїх  вихованців, учнів 4-В спеціального класу, а потім презентувала досягнення вихованців освітнього закладу, учнів із особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних класах. Колектив освітнього закладу продемонстрував не лише набутий досвід, а й злагоджену роботу, взаємодопомогу, співпрацю, об’єднаність спільною метою.

Учасники семінару отримали розробки інформаційних методичних матеріалів для подальшого використання в роботі, побачили практику впровадження інклюзивного навчання.

Для всіх учасників семінар став справжнім  святом,  сповненим яскравих вражень і натхнення.

ва

ро

fg1

роро

фі

шгш

вава

роро