Чекаємо Вас за адресою:
м.Херсон
вул.Кости Хетагурова, 59
(0552) 37-28-97
(0552) 37-28-97
school-4-kherson@ukr.net
Новини
Коста Хетагуров 2018
12 Жовтня

Мистецтво навколо нас

Батьківські збори "Готуємося до ЗНО 2019"
12 Жовтня

 Готуємося до ЗНО-2019

Година спілкування в 3-Б класі
11 Жовтня

Година спілкування "Будь обережним з незнайомими людьми"

Socialna slugba

 

Про психологічну службу школи №4 м.Херсон

Практичний психолог та соціальний педагог допоможуть:

- Розвинути комунікативні навички та подальшу соціалізацію

- Зрозуміти причину шкільних негараздів

- Розв’язати конфліктну ситуацію

- Розвинути пізнавальні здібності

- Зміцнити впевненість у собі

- Стабілізувати емоційний стан

- Подолати шкідливі звички

- Обрати професійну спрямованість

Рекомендації з підвищення мотивації.

1. Пояснюйте дитині її невдачі не низькими розумовими здібностями, а недоліком прикладених зусиль.  Допоможіть дитині, якщо вона не знає, що робити далі, похваліть, якщо домоглася успіху, розумною критикою дайте їй поштовх для подальшого розвитку. Говоріть їй, що помилки роблять всі, і це абсолютно нормальне явище - на помилках вчаться. Найкраще джерело мотивації неуспішного учня – це свідомість того, що у нього щось виходить.

2. Уникайте особистісних порівнянь з однокласниками! Це збільшить в дитині ступінь непевності. Батьки повинні стежити не тільки за тим, як вони коментують дії своїх дітей, але і як вони оцінюють інших. Слова «Танечка така розумна!» Або «Діма справжній вундеркінд!» Можуть створити у вашої дитини негативне уявлення про себе.

3. Поясніть дитині, як вона може самостійно розпланувати навчання, задавши їй непрямі запитання: «За яких предметів у тебе сьогодні завдання? З чого ти хочеш почати?» - «Як ти будеш вчити вірш?». Перевіряйте завдання тільки тоді, коли дитина їх закінчить

Що радять психологи

1. Подавайте дітям приклад хорошої поведінки. Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.

 2. Змінюйте ситуацію, а не дитину Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.

 3. Висловлюйте свої бажання позитивно. Кажіть дітям, чого ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте. Та якщо ви чогось категорично не бажаєте, формулюйте своє небажання чітко. Тому наступне:

 4. Висувайте реальні вимоги Запитуйте себе, чи відповідають ваші вимоги віку дитини, ситуації, у якій вона опинилася. Якщо ви в принципі розумієте, що виконання ваших вимог є гарним, та нереальним варіантом - думайте про компроміс. У чому ви можете поступитися так, щоб можна було б бути впевненим, що дитина виконає те, що ви хочете? Пояснюйте причину, яка впливає на ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.

5. Обирайте виховання без побиття та крику. На початку це може здаватися результативним, однак, незабаром виявиться: щоразу ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру. Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших. Пам'ятайте: людина може чомусь навчитися тільки коли спокійна, задоволена чи радіє чомусь. Це стосується і дорослих також. Коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може достатньо глибоко усвідомити, за що і чому її покарано.

 6. Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір. Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що ви її постійно пригнічуєте.

7. Прислуховуйтеся до того, що говорить ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває. І головне - пам'ятайте, що любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини та взаєморозуміння.


В рамках безпеки та розвитку усвідомленої поведінки дітей у жовтні 2018 року практичним психологом школи Овчаренко І.В.  серед учнів 4-х класів було проведено бесіди на тему:"Свої та чужі люди. Безпечна поведінка" та "Увага! Сторонні люди".

27.09.2018 практичним психологом Овчаренко І.В. з метою розвитку комунікативних навичок та адаптації до старшої школи серед учнів 5-х класів було проведено ділову гру "Хто?Де?Що?", в який п’ятикласники продемонстрували навички спілкування з учителями.

 

 У вересні 2018 року у школі проводились батьківські збори. З метою  психологічної просвіти батьків практичним психологом Овчаренко І. В. та соціальним педагогом Спільною Ю.Ю. були відвідані 2-Г, 3-Г, 10 класи, на яких висвітлювались питання щодо супроводу інклюзивної освіти, впровадження Нової Української Школи в освітній простір, ролі батьків у вихованні дитини та  профілактики булінгу.

 

  

 

 

 У зв’язку із появою у соціальних мережах групи, в яких кваліфіковані психологи доводять дітей до самогубства. Виникла необхідність провести батьківський всеобуч на тему «Увага, смертельна небезпека у соціальних мережах».

Метою якого було нагадати батькам про особливості поведінки дітей у підлітковому віці; наголосити на важливість доброзичливої атмосфери в сім’ї. Акцентувати увагу батьків на тому, що підлітками найлегше маніпулювати, оскільки вони хочуть самостверджуватися. І наголосити батькам, що саме у поведінці дітей може бути тривожним дзвіночком для них.

Батьки дуже відповідально підійшли до даної теми. А по завершенні зборів батьки отримали пам’ятки.

УВАГА! ТЕРМІНОВО! ДЛЯ БАТЬКІВ!

Доводимо до Вашого відома, у соцмережах з’явилися групи, в яких кваліфіковані психологи доводять дітей до самогубства. Відомо, що фанати таких спільнот називають себе китами, тому що тварини асоціюються у них зі свободою. Ці кити можуть літати, і цим, можливо, пояснюється те, що даний вид ссавців - один з небагатьох, представники якого добровільно можуть звести рахунки з життям. Тому у всіх шанувальників «моря китів» і «тихих будинків» на особистих сторінках зображені відео або малюнки з літаючими китами.

У смертельної гри багато назв, "Розбуди мене о 4:20", але результат завжди однаковий - закінчене життя і зламані горем батьки, які не розуміють, що ж змусило дитину звести рахунки з життям.

Найперші згадки про "море китів" з'явилися в Мережі ще два роки тому. Тоді ця хвиля прокотилася по всій Росії, де учасникам протягом 50 днів давалися завдання, а у фіналі пропонувалося здійснити "самовипилювання"

Умовами "гри" було спілкування з адміністраторами чату у 04:20, а також носіння при собі ножів і нанесення порізів на руки.

Основний принцип - підліток нібито пише на своїй сторінці в соціальних мережах пару повідомлень #синій кит, #тихий будинок, #явигре #разбудименяв420, #f57, #f58, після чого з ним зв'язується якийсь куратор. Однак просто порізами на руках не обходиться. Зовсім недавно у підлітків з'явився нові запити. Тепер з "квестів" є "Біжи або помри". Дитина повинна перебігти дорогу впритул до наближення машині.

Багато хто з хлопців і дівчат підліткового віку вже стикалися з дуже "дорослими проблемами". Нерозуміння, невизначеність майбутнього і нерозділена любов, яка в цьому віці здається єдиною - можуть підкосити і дорослу людину. І до підлітка, пригніченого цими речами приходять думки про те, що тут не так вже й добре, як може бути. А ввічливі адміністратори смертельних груп вже напоготові з цілими альбомами сумної монотонної музики, уявною підтримкою і розумінням і великою кількістю картинок з пригнічуючими пейзажами і словами про безвихідь.

Особливо на підлітків впливає час, в яке творці груп воліють спілкуватися зі своїми жертвами - близько 4:00. Досвітній час і практична відсутність сну у підлітка інколи змішує сон і реальності та дії відчуваються нереальними. Тоді зловмисники і знаходять момент, щоб повідомити - "Все, що відбувається - сон. Вийди на дах, крокуй з нього - та прокинься.".

І це тільки одна зі схем. Друга - це погрози на адресу близьких дитини, який вплуталося в подібну групу.

За повідомленнями одного з учасників групи, коли він повідомив про те, що хоче закінчити гру - адміністратор йому прислав посилання. А коли учасник на нього зайшов адміністратору надіслали його ай-пі адреса, за якою дізналися адресу і навіть номер квартири учасника. Слідом за цим почали сипатися погрози розкриття листувань, опублікування інтимних фото, які також були у списках "завдань" групи. І багато з тих, хто вже пішов з життя - могли зробити це під страхом ганьби або бажання вберегти своїх рідних.

У багатьох підлітків трапляються проблеми у житті, які здаються їм нерозв'язними. Тоді вони найбільше потребують підтримки і любові своїх близьких людей - не показовою і оптимістичною, а допомоги в розумінні себе і світу. 

Смертельна гра «Фея вогню» розрахована на дітей у віці від 3-го класу.

У повідомленні розповідається про те, як кожна дівчинка може стати жителькою чарівної країни. Для цього, згідно інструкції, вона має обійти свою кімнату тричі, промовляючи певне заклинання, а потім тихо, щоб ніхто не побачив, піти в кухню. Якщо це помітить хтось з рідних, то "магія слів буде втрачена". Далі дитина повинна включити всі чотири конфорки на газовій плиті, але не підпалювати їх . "Ти ж не хочеш обпектися?", – говориться в тексті.

Після цього претендентка на життя у прекрасній країні має повернутися у свою кімнату і заснути. У цей же час вона дихатиме "чарівним газом" і ставатиме феєю. Прокинувшись, вона нібито перетвориться у фею вогню.

Прохання перевіряти телефони своїх дітей та обмежити їм доступ в інтернет, особливо учням молодших класів.

Щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, НАПОЛЕГЛИВО  РЕКОМЕНДУЄМО БАТЬКАМ:

        приділяти більше уваги психологічному стану дитини;

        перевіряти, чи не пошкоджене тіло дитини. Якщо таке є, з’ясовувати обставини, за яких з’явилися пошкодження;

        звертати увагу на коло спілкування дитини;

        перевіряти аккаунти дитини в соцмережах та групи, до яких входить аккаунт;

        змістовно зайняти вільний час дитини;

        контролювати, які фото- та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини;

        встановлювати функцію “батьківський контроль” на всіх гаджетах дитини.

Однозначно треба контролювати дітей в інтернеті. Доки діти неповнолітні, відповідальність за них несуть саме батьки. Варто намагатися, щоб батьківський контроль був не надто жорстким і нав’язливим. Чим менше батьки моралізують, тим більше діти будуть їм довіряти.

Психологи радять батькам «дружити» з дітьми в соцмережах, щоб бачити  їх сторінки. Додаватися в групи, якими цікавиться дитина, намагатися дивитися відео, кіно, слухати музику, читати, те, що її цікавить. Тобто жити разом із дитиною та інтересами дитини не лише у реальному, а також і у віртуальному світі.

Підліткам в силу особливостей психіки дуже цікаві квести, флешмоби, програми, ігри, експерименти. Коли вони бачать щось нове, раніше невідоме, то цікавляться, підхоплюють і втягуються в дію. Підлітками найлегше маніпулювати, оскільки вони хочуть самостверджуватися. Тому варто забезпечити дитині таку можливість і такі дії.

Що саме у поведінці дітей може бути тривожним дзвіночком для батьків:

– раптова зміна поведінки, поява таємниць, враження, що дитина щось приховує;

– коли дитина відмовляється спілкуватися, не йде на контакт;

– якщо істотно зростає час, проведений в інтернеті, коли дитина починає спілкуватися в мережах уночі;

– агресія і різкі емоції загалом притаманні підліткам. Але слід звертати увагу на кількість “надмірних” емоцій. Вони не повинні переважати;

– западання в розчарування, сум, смуток і депресії;

 

Коли дитина хоче зробити останній крок, – а суїцид діти сприймають передовсім як спосіб демонстрації, – то, як правило, намагається про це повідомити. Розповідає друзям, у соціальних мережах, говорить з іншими людьми, пише повідомлення, СМСки, підбиває підсумки, завершує справи. Роздаровує, наприклад, дорогим людям якісь свої речі. Тому будь-які незвичні дії мають привертати увагу батьків.

 

 

 

У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності та з метою формування в учнів загальнолюдських моральних цінностей, задля пропаганди принципів терпимості та розвитку толерантних настанов усіх учасників навчально-виховного процесу 16 листопада 2017 року в школі було проведено ДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ під назвою "Толерантність - це".

У фойє школи була розміщена інтерактивна дошка, на якій учні виражали своє розуміння толерантності.

 

Впродовж дня робота психологічної служби школи була спрямована на розуміння необхідності реалізації принципів толерантності в суспільстві, потребу злагоди, повагу до інших людей, їхніх думок, дотримання своїх переконань і визнання такого ж права за іншими. 

 

 

Одна з ролей школи, як ведучої навчально-виховної установи, формування всебічно розвиненого, готового до праці підростаючого покоління. Учитель допомагає школярам усвідомити схильності й уміння, спрямовує розвиток їх фахових зацікавлень, вміти, залежно від педагогічної ситуації, від власних можливостей, інтересів і здібностей школярів, реалізувати широке коло завдань підготовки молоді у виборі професії, які покликана вирішувати школа