Чекаємо Вас за адресою:
м.Херсон
вул.Кости Хетагурова, 59
(0552) 37-28-97
(0552) 37-28-97
school-4-kherson@mail.ru
Новини
4А - День здоров'я 2017
11 Вересня

День здоров'я у 4А класі

День здоров
8 Вересня
1 вересня 2017
1 Вересня

День знань - 1 вересня 2017 року

Socialna slugba

 

Про соціально-психологічну службу школи №4 м.Херсон

Практичний психолог та соціальний педагог допоможуть:

- Розвинути комунікативні навички та подальшу соціалізацію

- Зрозуміти причину шкільних негараздів

- Розв’язати конфліктну ситуацію

- Розвинути пізнавальні здібності

- Зміцнити впевненість у собі

- Стабілізувати емоційний стан

- Подолати шкідливі звички

 

- Обрати професійну спрямованість

Рекомендації з підвищення мотивації.

Надмірний тиск на дитину з боку батьків може пригнічувати її мотивацію. Якщо до дитини
постійно висувають завищені вимоги, вона вчиться без радості. Коли батьки регулярно
відеідують батьківські збори, підтримують контакт з класним керівником., сильно не
втрачаючись при цьому в процес навчання, це позитивно позначається на ставленні дитини як
до щколи, так і до н^чання в цілому. Батьківський страх заважає дітям стати

потулшу атаку мршВДїдана система дитини зазнає в період статевого дозрівання.,
коли «Не хочу ечитися!>> Стає головним девізом у житті. Побачення замість занять фізикою.
комп'ютерні ігри замість вивчення адгдійської мови - ось на чому школяр зосереджує шергію і
увагу. Поїси у дитини ще є стимул зайнятися чимось корисним у вільний час, зустрітися з
друзями а.6а навіть прз^матися з деяких предметів, батьки можуть бути відносно спокійні. Але
варто задуматися, якщо таш затягується. Якщо підтіток, як в школі, так і у вільний час
демонструє відсутність брання займатися чим-небудь і до всього байдужий, за щш можуть
ховатися серйозні психічні або фізичні хвороби чидроблеад

 

1. Пояснюйте дитині її невдачі не низькими розумовими здібностями, а недоліком прикладених зусиль.  Допоможіть дитині, якщо вона не знає, що робити далі, похваліть, якщо домоглася успіху, розумною критикою дайте їй поштовх для подальшого розвитку. Говоріть їй, що помилки роблять всі, і це абсолютно нормальне явище - на помилках вчаться. Найкраще джерело мотивації неуспішного учня – це свідомість того, що у нього щось виходить.

2. Уникайте особистісних порівнянь з однокласниками! Це збільшить в дитині ступінь непевності. Батьки повинні стежити не тільки за тим, як вони коментують дії своїх дітей, але і як вони оцінюють інших. Слова «Танечка така розумна!» Або «Діма справжній вундеркінд!» Можуть створити у вашої дитини негативне уявлення про себе.

3. Поясніть дитині, як вона може самостійно розпланувати навчання, задавши їй непрямі запитання: «За яких предметів у тебе сьогодні завдання? З чого ти хочеш почати?» - «Як ти будеш вчити вірш?». Перевіряйте завдання тільки тоді, коли дитина їх закінчить

 

 

Помилки батьків: поради психолога

Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі ми маємо труднощі та іноді не впевнені, чи добре виховуємо своїх дітей.

Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре?  Головною з помилок батьків, які викликають гнів і роздратування дитини є, звичайно ж, агресія самих дорослих, спрямованих на малюка. Гнівні зауваження, крики, тілесні покарання жодним чином не мають позитивного результату. Довіра батьків, любов і спокійний мікроклімат в родині, ось основні чинники, які служать основою розвитку нормальної психіки у дітей.

Що радять психологи

1. Подавайте дітям приклад хорошої поведінки. Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.

 2. Змінюйте ситуацію, а не дитину Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.

 3. Висловлюйте свої бажання позитивно. Кажіть дітям, чого ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте. Та якщо ви чогось категорично не бажаєте, формулюйте своє небажання чітко. Тому наступне:

 4. Висувайте реальні вимоги Запитуйте себе, чи відповідають ваші вимоги віку дитини, ситуації, у якій вона опинилася. Якщо ви в принципі розумієте, що виконання ваших вимог є гарним, та нереальним варіантом - думайте про компроміс. У чому ви можете поступитися так, щоб можна було б бути впевненим, що дитина виконає те, що ви хочете? Пояснюйте причину, яка впливає на ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.

5. Обирайте виховання без побиття та крику. На початку це може здаватися результативним, однак, незабаром виявиться: щоразу ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру. Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших. Пам'ятайте: людина може чомусь навчитися тільки коли спокійна, задоволена чи радіє чомусь. Це стосується і дорослих також. Коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може достатньо глибоко усвідомити, за що і чому її покарано.

 6. Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір. Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти. Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що ви її постійно пригнічуєте.

7. Прислуховуйтеся до того, що говорить ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває. І головне - пам'ятайте, що любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини та взаєморозуміння.

 

      У листопаді в рамках проведення заходів до Дня толерантності серед учнів 5, 8 класів практичним психологом Овчаренко І.В. були проведені бесіди з використанням тренінгових вправ «Спілкуватись – це здорово!»

      Метою занять було наголосити на важливості вміння використовувати комунікативні здібності в різних ситуаціях та розвиток навичок позитивного спілкування.

      Тож, спілкуймося толерантно!

 

20 та 21 жовтня 2016 в рамках місячника правового виховання для учнів 8-Б та 10 класів соціальний педагог Спільна Ю.Ю. провела лекцію з елементами тренінга на тему: «Соціальна профілактика торгівлі людьми».

Метою заходу було інформувати школярів про причини та наслідки «торгівлі людьми» та сформувати навички обережної поведінки і вміння захищати власну гідність.

В якості практичного завдання учні обговорювали різні життєві ситуації, в яких вони мали розпізнати ознаки «торгівлі людьми». Учні якісно і швидко впорались із завданням.

 

Вибір робить кожний сам… Будь завжди вільним і обережним!!!

 

       

     У квітні 2017року завершено роботу з майбутніми першокласниками. Практичний психолог Овчаренко І.В. провела діагностичну роботу, спрямовану на дослідження основних навичок щодо підготовки дітей до школи. За результатами діагностики було проведено консультації з наданням рекомендацій для батьків та батьківські збори «Майбутній першокласник», де  розглядались питання  щодо ролі батьків у вихованні дитини та поради з підготовки майбутнього першокласника до шкільного навчання.

 

       В рамках програми Дня ЦЗ 11 травня 2017 року серед учнів 9-х класів практичним психологом Овчаренко І.В проведено тренінг «Поведінка в екстремальних ситуаціях», метою якого було формування навичок поведінки в екстремальних ситуаціях та зниження рівня тривожності після стресу.

 

Сучасний стан розвитку суспільства в Україні та в світі вказує на те, що проблема духовно-морального становлення й розвитку підростаючого покоління - одна з найбільш важливих і складних. Від її розв'язання залежить не тільки майбутнє України але й світу. Сучасна людина живе в дуже різноманітному світі і тільки толерантність до інших людей і дотримання ними певних загальнолюдських цінностей може врятувати наш світ від ворожнечі, конфліктів та війн. Тому у лютому 2017 року був проведений тренінг для учнів 8-х класів, на тему «Толерантність і сьогодення…»

Мета якого було спонукати учнів до толерантного ставлення до тих, хто не схожий на них, має інші погляди; залучити учнів до спільного обговорення проблеми толерантності у навчальному закладі, місті, світі тощо.

Учні із захопленням виконували різноманітні завдання, малювали квітку толерантності, висловлювали свою власну думку яка для них толерантна особистість та як в нашій школі учні проявляють толерантність один до одного.

 

 У зв’язку із появою у соціальних мережах групи, в яких кваліфіковані психологи доводять дітей до самогубства. Виникла необхідність провести батьківський всеобуч на тему «Увага, смертельна небезпека у соціальних мережах».

Метою якого було нагадати батькам про особливості поведінки дітей у підлітковому віці; наголосити на важливість доброзичливої атмосфери в сім’ї. Акцентувати увагу батьків на тому, що підлітками найлегше маніпулювати, оскільки вони хочуть самостверджуватися. І наголосити батькам, що саме у поведінці дітей може бути тривожним дзвіночком для них.

Батьки дуже відповідально підійшли до даної теми. А по завершенні зборів батьки отримали пам’ятки.

УВАГА! ТЕРМІНОВО! ДЛЯ БАТЬКІВ!

Доводимо до Вашого відома, у соцмережах з’явилися групи, в яких кваліфіковані психологи доводять дітей до самогубства. Відомо, що фанати таких спільнот називають себе китами, тому що тварини асоціюються у них зі свободою. Ці кити можуть літати, і цим, можливо, пояснюється те, що даний вид ссавців - один з небагатьох, представники якого добровільно можуть звести рахунки з життям. Тому у всіх шанувальників «моря китів» і «тихих будинків» на особистих сторінках зображені відео або малюнки з літаючими китами.

У смертельної гри багато назв, "Розбуди мене о 4:20", але результат завжди однаковий - закінчене життя і зламані горем батьки, які не розуміють, що ж змусило дитину звести рахунки з життям.

Найперші згадки про "море китів" з'явилися в Мережі ще два роки тому. Тоді ця хвиля прокотилася по всій Росії, де учасникам протягом 50 днів давалися завдання, а у фіналі пропонувалося здійснити "самовипилювання"

Умовами "гри" було спілкування з адміністраторами чату у 04:20, а також носіння при собі ножів і нанесення порізів на руки.

Основний принцип - підліток нібито пише на своїй сторінці в соціальних мережах пару повідомлень #синій кит, #тихий будинок, #явигре #разбудименяв420, #f57, #f58, після чого з ним зв'язується якийсь куратор. Однак просто порізами на руках не обходиться. Зовсім недавно у підлітків з'явився нові запити. Тепер з "квестів" є "Біжи або помри". Дитина повинна перебігти дорогу впритул до наближення машині.

Багато хто з хлопців і дівчат підліткового віку вже стикалися з дуже "дорослими проблемами". Нерозуміння, невизначеність майбутнього і нерозділена любов, яка в цьому віці здається єдиною - можуть підкосити і дорослу людину. І до підлітка, пригніченого цими речами приходять думки про те, що тут не так вже й добре, як може бути. А ввічливі адміністратори смертельних груп вже напоготові з цілими альбомами сумної монотонної музики, уявною підтримкою і розумінням і великою кількістю картинок з пригнічуючими пейзажами і словами про безвихідь.

Особливо на підлітків впливає час, в яке творці груп воліють спілкуватися зі своїми жертвами - близько 4:00. Досвітній час і практична відсутність сну у підлітка інколи змішує сон і реальності та дії відчуваються нереальними. Тоді зловмисники і знаходять момент, щоб повідомити - "Все, що відбувається - сон. Вийди на дах, крокуй з нього - та прокинься.".

І це тільки одна зі схем. Друга - це погрози на адресу близьких дитини, який вплуталося в подібну групу.

За повідомленнями одного з учасників групи, коли він повідомив про те, що хоче закінчити гру - адміністратор йому прислав посилання. А коли учасник на нього зайшов адміністратору надіслали його ай-пі адреса, за якою дізналися адресу і навіть номер квартири учасника. Слідом за цим почали сипатися погрози розкриття листувань, опублікування інтимних фото, які також були у списках "завдань" групи. І багато з тих, хто вже пішов з життя - могли зробити це під страхом ганьби або бажання вберегти своїх рідних.

У багатьох підлітків трапляються проблеми у житті, які здаються їм нерозв'язними. Тоді вони найбільше потребують підтримки і любові своїх близьких людей - не показовою і оптимістичною, а допомоги в розумінні себе і світу. 

Смертельна гра «Фея вогню» розрахована на дітей у віці від 3-го класу.

У повідомленні розповідається про те, як кожна дівчинка може стати жителькою чарівної країни. Для цього, згідно інструкції, вона має обійти свою кімнату тричі, промовляючи певне заклинання, а потім тихо, щоб ніхто не побачив, піти в кухню. Якщо це помітить хтось з рідних, то "магія слів буде втрачена". Далі дитина повинна включити всі чотири конфорки на газовій плиті, але не підпалювати їх . "Ти ж не хочеш обпектися?", – говориться в тексті.

Після цього претендентка на життя у прекрасній країні має повернутися у свою кімнату і заснути. У цей же час вона дихатиме "чарівним газом" і ставатиме феєю. Прокинувшись, вона нібито перетвориться у фею вогню.

Прохання перевіряти телефони своїх дітей та обмежити їм доступ в інтернет, особливо учням молодших класів.

Щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, НАПОЛЕГЛИВО  РЕКОМЕНДУЄМО БАТЬКАМ:

        приділяти більше уваги психологічному стану дитини;

        перевіряти, чи не пошкоджене тіло дитини. Якщо таке є, з’ясовувати обставини, за яких з’явилися пошкодження;

        звертати увагу на коло спілкування дитини;

        перевіряти аккаунти дитини в соцмережах та групи, до яких входить аккаунт;

        змістовно зайняти вільний час дитини;

        контролювати, які фото- та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини;

        встановлювати функцію “батьківський контроль” на всіх гаджетах дитини.

Однозначно треба контролювати дітей в інтернеті. Доки діти неповнолітні, відповідальність за них несуть саме батьки. Варто намагатися, щоб батьківський контроль був не надто жорстким і нав’язливим. Чим менше батьки моралізують, тим більше діти будуть їм довіряти.

Психологи радять батькам «дружити» з дітьми в соцмережах, щоб бачити  їх сторінки. Додаватися в групи, якими цікавиться дитина, намагатися дивитися відео, кіно, слухати музику, читати, те, що її цікавить. Тобто жити разом із дитиною та інтересами дитини не лише у реальному, а також і у віртуальному світі.

Підліткам в силу особливостей психіки дуже цікаві квести, флешмоби, програми, ігри, експерименти. Коли вони бачать щось нове, раніше невідоме, то цікавляться, підхоплюють і втягуються в дію. Підлітками найлегше маніпулювати, оскільки вони хочуть самостверджуватися. Тому варто забезпечити дитині таку можливість і такі дії.

Що саме у поведінці дітей може бути тривожним дзвіночком для батьків:

– раптова зміна поведінки, поява таємниць, враження, що дитина щось приховує;

– коли дитина відмовляється спілкуватися, не йде на контакт;

– якщо істотно зростає час, проведений в інтернеті, коли дитина починає спілкуватися в мережах уночі;

– агресія і різкі емоції загалом притаманні підліткам. Але слід звертати увагу на кількість “надмірних” емоцій. Вони не повинні переважати;

– западання в розчарування, сум, смуток і депресії;

 

Коли дитина хоче зробити останній крок, – а суїцид діти сприймають передовсім як спосіб демонстрації, – то, як правило, намагається про це повідомити. Розповідає друзям, у соціальних мережах, говорить з іншими людьми, пише повідомлення, СМСки, підбиває підсумки, завершує справи. Роздаровує, наприклад, дорогим людям якісь свої речі. Тому будь-які незвичні дії мають привертати увагу батьків.